Friday, June 23, 2017

Kad Raya Untuk Kawan-kawan

Madu tualang power! Click here


Di sini Libang Libu ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada para pembaca budiman.

Ketika tuan2 dan puan2 membaca posting ini, kami sekeluarga telah on the way ke kampung. Lagi 2 inci nak sampai.

Kahkahkah!

Marilah kita berpesan-pesan sesama kita agar berhemah dan cermat dalam memandu pulang ke kampung. Kampung kau tu tak lari mana Dol, buat apa bawak2 laju-laju.

Kahkahkah!

Marilah kita berpesan-pesan sesama kita agar membalun masakan yg sedap2 dirumah yg kita ziarahi, kerana itu saja peluang kita nak dapat makan sedap-sedap dan free setahun sekali. 

Nak beli lemang, sebatang dah RM15-00. Bukannya sedap pun. Santan ciput, kerak je lebih.

Nak beli rendang ayam, seekor sekarang diaorang cas RM56-00. Tu belum kira GST Dol.

Kahkahkah!

Ingatlah pesanan Libang Libu, cermat & berhemah semasa memandu dan melahaplah sepuasnya dikampung halaman.

Salam lebaran.

Monday, June 12, 2017

Surat Untuk Kawan-kawan

Madu tualang power! Click here


Kepada kawan-kawan para pembaca Libang Libu.

Separuh Ramadhan dah kita settlekan. Tinggal lagi separuh. Mintak dipanjangkan nyawa untuk menghabiskan Ramadhan ini dan berjumpa lagi dgn Ramadhan akan datang.

Memang sepanjang Ramadhan kali ini, aku tak menulis langsung.

Bukan sebab kerana hari baik bulan baik, aku tak mau mengutuk orang. Bukan.

Aku mengutuk orang berperangai cilake. Mengutuk orang berperangai macam cilake tak pilih bulan. 


Aku tak menulis langsung setakat ini kerana aku berpuasa. Kahkahkah!

Bila aku berlapar, idea amat kureng. Kalau ada pun, idea yg tak berapa syiok. Kahkahkah!

Lagi pun di bulan puasa ini, tidur sedap lain macam. Lepas sahur sambung tidur, lepas Zohor sambung tidur, tidur, tidur & tidur. Kahkahkah!


Kawan-kawan,

kalau ada seru nanti, kompom aku update Libang  Libu. Lagi pun semenjak dua menjak ini telah ada beberapa isu bodoww lembu yg timbul. Kahkahkah!

Kawan-kawan sekelian,

ingin aku ucapkan dengan lewatnya selamat menyambut Ramadhan dan penuhilah hari2 didalamnya dgn amal kebajikan.

Juga selamat berbuka puasa petang ini dan penuhilah 1/3 perut kamu dan anak bini dgn makanan yg baik dari perbuatan yg baik.

Thursday, May 25, 2017

PJ PAS Perak Duduk Bertimpuh

Madu tualang power! Click here

Pesuruhjaya Pas Perak rayu keputusan mahkamah

Setelah mendengar penghujahan daripada kedua-dua belah pihak, Hakim Anselm Charles Fernandis menetapkan 5 Jun ini untuk keputusan bagi rayuan tersebut.
Razman sebelum ini diarahkan oleh Mahkamah Sesyen untuk membayar kos sebanyak RM8500 setelah beliau dilihat cuba melengah-lengahkan pembayaran kos tersebut kepada Mohammad Nizar.
--------------------------------------------------------------------------------------
Image result for bersimpuh
Contoh duduk bertimpuh/bersimpuh

Duduk bertimpuh ialah posisi duduk amat manis yg diamalkan gadis-gadis Melayu dulu-dulu.

Sekarang tak ramai duduk bertimpuh kerana pemakaian jeans ketat & juga kain-kain nipis jarang. Lagi pun orang sekarang mana duduk atas lantai lagi, semua rumah berkerusi meja.

Jeans ketat tak membolehkan lutut & paha dilipat selesa, manakala kain nipis jarang yg mahal sudah tentu akan koyak rabak nampak spenda putih kalau lutut & paha dilipat. Kan?

Kahkahkah!

PJ PAS Perak ini kalau kita kata dia melutut di mahkamah, itu melampau. Menjatuhkan martabat seorang PJ.

Kahkahkah!

Kita istilahkan dia bertimpuh. Merayu ni macam bertimpuh la. Budget innocent.

Kahkahkah!

Tapi jangan bertimpuh lama-lama, nanti darah tak boleh lalu.

Jangan duduk bertimpuh lama-lama, nanti tersepit 'adik' boleh jadi biru.

Kahkahkahkah!!!

Ini melutut.
Kes di Indon, nenek curi timun kalau tak silap.

Wednesday, May 24, 2017

Penampor Mat Over Telah Mengalahkan Undian TIME

Madu tualang power! Click here

‘In which town is Trump more popular than Najib?’


Salleh Said Keruak says the so-called Time opinion poll is not relevant to Malaysian politics and will not really sway public opinion

---------------------------------------------------------------------------------------


Ayahanda PM kita telah terkenal disegenap pelosok dunia. Terkenal kerana satu perkara yg Tuan  Guru Haha kata perlu 4 saksi yakni, 1MDB.

Berbelas-belas negara yg terpalit dgn skandal yg diauta Jho Low ini telah pun membuat siasatan kecuali, Tanah Melayu Idop Melayu ini.

Kahkahkah!

Akibat dari skandal ini, majalah Time yg dikuasai Yahudi itu telah menyenaraikan Najib antara 5 pemimpin yg orang paling meluat seluruh dunia.

Kahkahkah!

Apa nak heran, Mugabe yg turut dibenci ulat taik itu pun masih kekal sampai sekarang. Kan?

Kahkahkah!

Tapi jgn silap, Lebai Wasatiyah masih ada para walaon dan Terengganu. Populariti Lebai Wasatiyah di Ganu sekarang telah melebihi Tuan Guru Haha.

Tuan Guru Haha tak kisah. Inilah namanya taawun, tabayun, lebaiyun. Kahkahkah! 

Dol, lu bukan walaon. Apa lu taw? Kahkahkah!

Kesan penampor Mat Over ini ibaratkan kalau Lebai Wasatiyah bertanding parlimen Marang nanti, dia akan menang percuma.

Kahkahkah!

Cuma sedikit pedoman buat Mat Over;

1. Kalau nak jilat, hati-hati nanti terjilat saluran najis.
2. Nak gosok nak jilat kena pandai. Kalau tak pandai, alamat jadi macam walaon. Usahkan dedak, karung dedak pun tak jumpa.

Kahkahkah!

Tuesday, May 23, 2017

Susah Azmin Ali Bini 4

Madu tualang power! Click here

Image result for pertemuan azmin ali exco PAS

Kalau dilihat betul2 gambar di atas, bini Azmin sebenarnya cuma 3.

3 orang tu dah memang masyuuk. Tak heran kalau Azmin nak perambat.

Cuma yg sorang lagi tu belum berapa masyuk, tu Azmin tengah tenteramkan dia la tu.

"Sabar la, nanti lepas PRU akan datang abang masuk la meminang. Abg janji"

Terkulat-kulat dia,

" Abang janji taw? Abang jangan kelentong taw?"

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Inilah dia tuan-tuan, penangan Madu Tualang Libang Libu.

Senget-benget si Azmin.

Kahkahkah!

Thursday, May 18, 2017

Sindrom Kurang Gula, Nasi Dagang & Mat Over

Madu tualang power! Click here

Image result for pour some sugar on me

Gula ialah salah satu bahan asas yg diperlukan tubuh badan kita.

Pengambilan gula dilakukan dgn menyudu gula secara terus ke dalam tembolok, melalui minuman dan pemakanan.

Keperluan gula utk seorang dewasa hanyalah satu sudu teh sehari shj.

Arwah atuk aku kuat minum manis sehinggakan separuh gelas tehnya dipenuhi susu pekat. Tapi dia tukang rumah yg berkerja keras, setiap kalori susu pekat manis itu digunakan sepenuhnya. Sehingga akhir hayatnya beliau bebas dari kencing manis, darah tinggi atau sakit jantung.

Tapi Dol, kalau lu kerja opis 9-5 buat tabiat macam tu, cepat lu meninggal.

Kahkahkah!

Budak2 telebih gula2 boleh menyebabkan mereka berkelakuan hyper-active. Kurang gula boleh menyebabkan kemurungan/depression. Manakala berlebihan gula menggemukkan, contohnya bini Lebai Wasatiyah.

Kahkahkah!

Kajian saintifik juga telah mendapati kekurangan gula boleh menyebabkan sistem tubuh badan tidak dapat berfungsi dgn baik.

Suatu ketika dahulu sebuah penjara di England dgn pengawasan ahli perubatan telah menjalan kajian terhadap sekelompok banduan, yg mana diet yg diberikan kpd mereka dalam satu tempoh tertentu tidak mengandungi gula.

Hasilnya menggembirakan. Semuanya jadi macam orang gila. Kahkahkah!

Juga tahanan-tahanan di Guantanamo Bay tidak diberikan gula utk melemahkan semangat dan seterusnya banyak maklumat dgn mudah dapat diperolehi dari mereka.

Kita di Msia bumi bertuah, gula masih mudah diperolehi. Harga gula kita masih terendah di rantau Asean. Jauh lebih murah Belanda. Murah ya amat kalau dibandingkan dgn Zimbabwe yg mana rakyatnya terpaksa menggigit batang tebu kalau nak merasa manis.

Kahkahkah!

Kita harus berterima kasih kpd FGV kerana telah mengambil monopoli gula dari Robert Kuok. Tak kisahlah kalau dulu harga gula cuma RM1-00 sekilo, kemudian mencanak RM1-50. Mencanak lagi sehingga RM2-95 sekarang dan ada ura-ura nak naik lagi harga sebanyak 0-30 menjelang Ramadhan ini.

Apa ada hal. Msia masih aman. Kahkahkah!

Masyarakat kita pengguna gula yg tegar. Bubuh la harga tinggi mana pun, kita tetap beli.

Cuma jangan kurang gula. Pantang.

Kalau kurang gula dalam nasi dagangnya, tu yg jadi macam Mat Over. Kahkahkah!

Mat Over ni mungkin budget ciput dan berjimat cermat. Pandai-pandai kurangkan gula. Sekarang dah jadi tak berapa betul menampor orang sana sini. Kahkahkah!

Nasib baik yg ditampornya Si Teo. kalau ditampornya Si Najib? Lagi haru.

Kalau ditampornya pulak Tua Guru HaHa?? Dah la kawan tu baru keluar ICU.

Kahkahkah!

Sindrom kurang madu tualang
Sapa2 yg takut terkena sindrom kurang madu tualang, sila klik gambar botol di sebelah kanan >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 
Malam ni malam Jumaat. Cuma buat la persiapan utk malam Jumaat minggu depan. Kan?
Kahkahkah!


Wednesday, May 17, 2017

Berhenjut Tapi Lupa Sarung

Madu tualang power! Click here

PKR minta semua lantikan politiknya di Kelantan letak jawatan

Updated 2 hours ago · Published on 17 May 2017 7:51AM · Oleh Diyana Ibrahim · 0 comments
PKR mengarahkan semua lantikan politiknya di dalam kerajaan negeri Kelantan melepaskan jawatan serta-merta sebagaimana diputuskan dalam mesyuarat parti itu malam tadi.
Presiden PKR Dr Wan Azizah Wan Ismail, berkata keputusan itu sudah disampaikan kepada pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Kelantan.
--------------------------------------------------------------------------------------

Tidak seperti sikap berdolak-dalik khadam HAMNO yakni Parti Audivellfirporscherangerover Se-Malaysia (PA$) tentang kewajaran perlunya 3 EXCO mereka di Selangor berambus segera dari jawatan, PKR telah mengambil langkah yg sepatutnya.

PKR memutuskan sebarang lantikan kerajaan negeri tara guna. Letak jawatan.

Dalam bahasa Jerman, "aku pun tak hingin lah!"

Kahkahkah!

Pun begitu, PKR dilihat lebih mudah membuat keputusan kerana jawatan lantikan mereka cuma ciput-ciputan. 

Mungkin jawatan lantikan itu cuma ketua kampung, bilal, siak dan tukang pam tayar keretapi.

PKR tak ada Majlis Syoru Alamak. Tiada AJK.K.K.K.K.K.K. Tiada pucuk pelepah batang `pimpinan yg gelabah dgn slogan "Henjut! Henjut!".

Hanya PA$ dok tengah stim henjut sana sini. Henjut PKR! Henjut DAP! Henjut Amanah!

Tapi situasi khadam HAMNO yakni PA$ (Parti Audivellfirporscherangerover Se-Malaysia) tidak semudah PKR.

3 EXCO lantikan Selangor itu memang masyuuk! 

Khabarnya gaji ADUN shj amat ladzat mencecah belasan ribu ringgit. Tambah gaji EXCO, senang-senang cecah hampir 3ploh ribu ringgit.

Seandaiya, 3 EXCO tersebut ada yg telah membeli Q7. Lepas ni sapa nak bayar? Ada yg telah membeli Fortuner, membeli Range Rover. Sapa nak bayar?

Jangan harap Mat Nasa nak tolong cover, walaupun duitnya berjuta.

Mat Nasa pun tengah lelah. Injapnya walaupun dah diletakkan atas salji kutub utara, masih panas tak senang duduk dikerjakan Rafizi.

Kahkahkah!

Ingat berani Chief Lebai memaksa 3 EXCO itu letak jawatan?

3 EXCO itu boleh buat keputusan utk pergi meyundal dalam kelambu PKR atau kelambu Amanah seperti ADUN Ulu Kelang & ADUN Morib yg telah lama lari ke kelambu PKR.

Kalau Chief Lebai memaksa, memang suwey. Memang suwey.

Itu umpama tengah sedap berhenjut, tiba-tiba nak tarik balik semua keluar. Atas alasan lupa pakai sarung.

Memang kepala Chief Lebai nak kena libas dgn kain batik.

Kahkahkah!

Image result for dick head

Tuesday, May 16, 2017

Idop Lagi Member Kita

Madu tualang power! Click here

Bekas pemimpin Pas minta Melayu bersatu

Mati-mati orang ingat dia dah lari ke kutub utara. Sebab di kutub utara ada salji. Sejuk.

Boleh dia pegi duduk atas salji lama-lama. Duduk menyejukkan injap dia yg dibakar panas oleh Rafizi.

Kahkahkah!

"Rafizi ini berniat jahat dan memfitnah. Saya akan ambil tindakan undang-undang"

Kahkahkah!

Nampak gayanya member kita ni kena tukar nawaitu,

"Saya akan ambil tindakan undang-undang, tapi saya serahkan kpd keputusan mesyuarat Majlis Syoru dan juga Ahli J.K.K.K.K.K.K.K.K dan pucuk pelepah pimpinan parti kawan lama saya Parti Audivellfireporscherangerover Se-Malaysia (PAS)"

Kahkahkah!

Membuntuti
Terkebil-kebil, terkebil-kebil,
janji massyuuuuk!
Kahkahkahkahkah!

PAS Kelantan Yg Baik Hati

Madu tualang power! Click here

Kelantan kekalkan penyelia Dun, Parlimen PKR hingga PRU14

---------------------------------------------------------------------------------------

Penyelia DUN & Parlimen Kelantan dari PKR kekal. Tak kena pecat dan tidak dipaksa berhenti.

Kerajaan Negeri Kelantan bermurah hati mengekalkan mereka dgn harapan EXCO PAS di kerajaan negeri Selangor tidak lagi dikatakan sebagai kelapaq jawatan, 
tak tau malu, 
pi berambuih la, 
sayang duit gaji besar, 
sayang elaun itu ini besar,
muka tembok,
dayus (ini Broheng Ali yg kata), 
boleh pergi jamuan sana sini & mencari peluang baca doa makan di merata-rata dalam negeri.

Kahkahkah!

Penyelia DUN & Parlimen Kelantan dari PKR itu gaji & elaun lebih dari EXCO PAS 3 kerat di Selangor.

Kahkahkah!

Penyelia DUN & Parlimen Kelantan dari PKR itu amat berpengaruh dan boleh menentukan MB bangun pagi pukul berapa.

Kahkahkah!

Penyelia DUN & Parlimen Kelantan dari PKR ini amat berkuasa, kalau Penyelia DUN & Parlimen Kelantan dari PKR ini lalu, Mohd Amar pun kena bongkok-bongkok tanda hormat.

Betapa mereka menghormati bekas rakan toholol siyasi.

Kahkahkah!
Kahkahkah!

Friday, May 12, 2017

Pakai Sarung Pun Sarunglah!

Madu tualang power! Click here

PAS: Kekal dalam Selangor demi maslahah rakyat

Walaupun kerjasama politik PAS-PKR secara rasminya terbatal, PAS tetap kekal dalam kerajaan Selangor demi “maslahah” atau kebaikan rakyat, kata Sallehen Mukhyi.

--------------------------------------------------------------------------------------

Ini baru real kaplevutoh


Kaplavana kaplevutolah maslahah maskargo maskawin mascotek.

Maslahah bila kena batang hidung sendiri, jadi pengkhianat bila orang lain buat benda yg sama.


Dol, ada senario yg boleh menerangkan situasi di atas dgn bahasa paling mudah;

kita andaikan PAS sebagai perempuan yg dah tak berapa laku. 

Manakala PKR kita bubuh sebagai seorang jantan kaberet. 

Mereka ini duduk serumah dan kedua2nya masih bernafsu. Tapi sekejap-sekejap bercakar, sekejap lagi bercakar balik. Kemudian rehat bercakar, berhenti sekejap, main.

Kemudia bercakar balik, berhenti kejap, main. 

Kah kahkah!

Si betina beriya-iya nak berambus tapi orang tua tak kasi, "jangan, nanti tara masyuuuuk! tara masyuuuuk, tara masyuuuk"

Kahkahkah!

Maka si betina pun stay serumah dgn jantan. 

Palatnya sekarang main kena pakai kondom. Si betina paksa si jantan pakai kondom.

Jantan pun jenis bebal bangang tak reti basa malu, kondom pun kondomlah!! Janji ada geli.

Kahkahkah!!!

Image result for i am a protitute and i am a virgin