Saturday, October 1, 2016

Protong Dah Sampai Ajal

Madu tualang power! Click here

Bloomberg: Proton akan jual 51 peratus sahamnya

 Hari ini, 2:29 tengahari      Hari ini, 2:31 tengahari
Pembuat kereta nasional Proton Holdings Bhd bercadang melepaskan 51 peratus pegangannya sebagai sebahagian strategi mendapatkan rakan niaga asing dan menjana aliran tunai dalam keadaan ekonomi tidak stabil, lapor Bloomberg.

Syarikat kereta mana la yg akan sudi berkongsi niaga dgn Proton ni. Kah kah kah !!!

Syarikat mana la yg sudi hulur batang tengkuk dgn syarikat sarat hutang ini. Kah kah kah!!!

Susah hati vendor-vendor bumiputera Melayu Islam. Kah kah kah!!! Wiper Wira dalam gudang nak tolak ke mana? Getah lapik kaki, getah alas dalam boot, nak tolak ke mana ni??? Kah kah kah!!!

Buat tukun la. Ternak siput sedut. Kah kah kah! Tak lalu makan vendor-vendor dapat berita ni.

Proton ni sepatutnya 30 tahun sudah tutup kedai. Kah kah kah!!!

Ini semua dek kerana Mahafiraun bermimpi tengah malam bahawa Tanah Melayu akan jadi pengekspot kereta terulung di rantau Asean. Kah kah kah!!!

Terulung hapa ke benda, "you better ride a donkey than this car". Kah kah kah!!!

Aku pun pakai Proton la, dah 9 tahun aku naik kaldai tiap2 hari. Kah kah kah!!!!



Friday, September 30, 2016

Senang Masuk Susah Keluar

Madu tualang power! Click here

Zakat: Benarkah senang masuk susah keluar?

 Al-Abror Mohd Yusuf      Hari ini, 11:31 tengahari      Hari ini, 11:48 tengahari

Ini satu persoalan bangang yg dilontarkan di Malaysiakini. Satu Malaya sudah tahu jawapannya.

Pengamal media sosial sedia maklum bahawa saban tahun di bulan Ramadhan, segala macam Pusat Pungutan Zakat, Jamil Khir, mufti, JAKIM, MAIS, MAIS, MAIK & para sekutu yg sewaktu dengannya kompom kena balon.

Mana pergi duit zakat bilion-bilon?

Nak mengutip zakat macam-macam jenis kaunter dibukak. Kalau boleh, depan jamban awam pun dia nak bukak.

Cuba toleh kiri kanan atas bawah celah kangkang, ada berapa jenis kaunter mengagih-agihkan wang zakat yg pernah di jumpa orang?

Ptuuuuih!

Zakar Zakat: Senang masuk susah keluar.

KAHKAHKAHKAH!



Thursday, September 29, 2016

YDP PAS Padang Serai Dah Kansel Jadi Tukang Tanam Orang

Madu tualang power! Click here


Mohon maaf. 

Mohon maaf ni benda hapa?

Kena bagi tau mohon maaf kat sapa. Adakah mohon maaf pada Kak Wan. Mohon maaf pada Hadi Awang. Atau mohon maaf pada jirat Cina?

Kah kah kah kah!!!!

Pun begitu, sikap YDP Padang Serai ni boleh lah dipuji sikit-sikit. Sekurang2nya dia berjiwa besar kerana mampu memohon maaf.

Beliau pun tak mau panjang2kan lagi kisah ini dan kita pun tak ada masa lah nak ambik pot lagi YDP Padang Serai ni. Kah kah kah!!

Tutup buku.

Katup.

Abis Kak Wan mati nanti nak tanam kat mana? Bagi la jalan penyelesaian.

KAH KAH KAH KAH!!!


Dengan Kit Siang Pun Kena Titik?

Madu tualang power! Click here


Anwar Ibrahim dipecat oleh Mahafiraun atas alasan beliau tidak layak memimpin negara kerana masalah akhlak. Mat Nuar telah didakwa mengerjakan lubang ekzos Azizan si drebar

Akibatnya, satu Malaya protes. Baik Cina, Melayu, India, Dusun dll. Majoritinya Melayu.

Ada yg protes senyap2 menangis teresak-esak dalam bilik manakala beratus ribu yg lain memilih utk ke jalan raya. Akibatnya, Mahafiraun pun resign kerana tak tahan dihamun ahli parti sendiri.

Kahkahkahkah!

Kemudian kita menyaksikan si Najib pulak menerajang si Muhyidin. Kahkahkah! Tapi tak ada la sampai nak guna stail Mahafiraun. Tak ada pulak si Muhyidin didakwa mengerjakan lubang ekzos Mercedesnya sendiri.

Kahkahkah!

Muhyidin pergi slow & steady. Kalau nak cari orang protes di Dataran Merdeka, 2 saf utk Masjid Jamek pun tak dapat. Kah kah kah kah!!

Bahkan, punya la orang tak ambik pot tentang pemecatan Muhyidin, sampaikan ada yg bertanya, "Laaaa.. Muhyidin tu TPM ke?"

Kah kah kah kah!!!

Jadi, aplachaw kaplevuto hapa Mahafiraun nak cadangkan Muhyidin jadi PM kalau barisan pembangkang menang?

Kaplevuto hapa? Kah kah kah kah!!!

Orang ramai masih mahukan Mat Nuar. Mat Nuar dilihat layak dgn kalibernya, skill pidatonya & karismanya.

Pun begitu, kalau kita lihat gambar diatas, kita berasa sedikit sayulah.

Kena titik dgn Mat Nuar dah tentu. Kena titik dgn Muhyidin kira OK lagi. Tapi dgn Kit Siang pun kena titik? Terus mencorot?

Kena titik dgn Kit Siang? Kah kah kah kah!!!!

Dah. Dah. Jangan nak salahkan konspirasi Yahudi lah, Nasrani lah, Illuminati, Freemason lah, blah blah blah. Kah kah kah!!!

Ini mesti nak kata, responden survey itu ramai kapir makan babi yg tak gemor pak lebai.

Dey walaon, kalau para responden itu kapir makan babi yg tak gemor pak lebai, kompom sekompom kompomnya Lim Kit Siang itu dah duduk top 3.

Kahkahkahkah! 

Piiirah!!! Kuat makan semut.

Wednesday, September 28, 2016

Macamana Tempat Sepenting & Sekritikal Sebuah Hospital Putus Air?

Madu tualang power! Click here

Tiada air sejak Jumaat, Hospital Serdang dalam darurat

 | September 27, 2016

Pesakit kes separa kecemasan dirujuk ke hospital lain manakala kes elektif dan 
temu janji klinik ditangguhkan sehingga bekalan air pulih


Air putus-putus sejak 23hb Sept 2016. Sehinggalah sekarang ini, bekalan masih putus-putus. Kejap ada, kejap tak ada.

Ramai dah mencarut-carut sebab negara kita masih dalam keadaan aman, bukan dalam perang, jadi putus air aplancaw??

Dol,

ini kes hospital tak ada air.  Hospital. Bukan belakang mati. Belakang mati sentiasa berair. Kah kah kah!

Ini Hospital Serdang. Sebuah hospital memerlukan air.  Bukan ladang kaktus.

Amat tidak masuk akal sebuah hospital mengalami masalah air.  Pernah dengar kes kandang panda putus air?

Tak kiralah Sungai Langat kering ke, Sungai Gombak kemarau ke, Sg Pahang kena kambus ke, bekalan air ke mana-mana hospital mesti mencukupi.

Macam-macam cara boleh buat. Korek telaga. Angkut air guna tangki. Angkut air guna keretapi. Angkut air guna helikopter. Macam-macam cara boleh dibuat utk memastikan tempat sepenting & sekritikal sebuah hospital mendapat bekalan air yg mencukupi.

Bekalan api putus-putus boleh lagi diampun sebab orang basuh berak tak guna api. Kah kah kah!!! Nak kena renjat? Kah kah kah!!!

Dari 23hb Sept apa lahanun-lahanun gaji berjuta perut gendut neck-tie cerut tengkuk itu buat?

Ini puncanya ular.

Dari pagi mengular hingga ke tengahari, membawak ke petang, tak sedar hari dah malam, sampai lah ke subuh mengular.

Elok-elok mengular dah bertukar jadi biawak, kemudian jadi siput babi.

Itu pasal, slooooooooooow buat kerja. 

Kah kah kah kah!!!!

Siput babi projek

Tuesday, September 27, 2016

Kak Wan Belum Mati

Madu tualang power! Click here


Berdosa jika umat Islam elak mengundi, selar Nik Abduh

 | September 26, 2016
Kegagalan umat Islam mengundi boleh menyebabkan negara jatuh
ke tangan mereka yang tidak layak dan sesuai untuk memimpin negara.
Ayat2 Nik Abduh ni kira OK jugak. Dia cuma main dosa pahala. Ini standard lah Nik Abduh ini lebai/ustaz/ahli parlimen. Kah kah kah!!!

Tambahan pula bebudak muda Klate sekarang ni khabarnya bukan mau balik mengundi lagi dah. Kah kah kah!!!

Perabih duit petrol je. Kah kah kah!!!

Tapi mamat kat bawah ini memang hebat. Siap boleh jatuhkan hukum tanam orang kat kubur mana. Kah kah kah!!

Lagi ramai lebai macam ni lagi bagus, cepat PAS bungkus.



Monday, September 26, 2016

1/3 Golongan Dewasa Malaysia Mempunyai Isu Mental

Madu tualang power! Click here

Mental health at worrying levels
THARANYA ARUMUGAM
KUALA LUMPUR: One in every three adults in the country is grappling with mental health issues, whether they realise it or not.

Kahkahkahkahkah!!!

Berat dah negara Malaysia ni.

Seorang dari 3 org dewasa kompom ada ciri-ciri orang gila.

Dol, maknanya;

Dalam 30 menteri kabinet, 10 orang dah kompom tak berapa betul.

Kalau sederet rumah teres 30 bijik, yg 10 dihuni org tak berapa betul. Kah kah kah!!!

Dalam rumah lu sendiri pun, cuba buat kira-kira sendiri, agak2 sapa tak berapa betul?

Adik? Abang? Kakak? Bapak?

Kah kah kah!!!

















Monday, September 5, 2016

Bau-bau Tanah Kubur

Madu tualang power! Click here



Kah kah kah !!!

Ingatlah, all is fair in love , war and politics.

Sikit aku tak heran org tua itu pergi jumpa Mat Nuar. Alangkan Hadi Amanat pun boleh pakai baju pink kaleeeer. Kah kah kah!

Tak pelik orang tua tu 'terpergi' mahkamah yg akan membicarakan kes Mat Nuar yg melawan akta hapa ntah. Kah kah kah!

Antara sebab musabab perrtamanya, kepada sesiapa yg tak tau, pasembor bawah pokok depan mahkamah tu memang marvelous. Kah kah kah!!!

Kemudiannya, kuah dal, chapati & kari kambing dalam kantin di mahkamah tersebut memang champion. Kah kah kah!!

Atau mungkin kalau tak kerana pasemboq atau kari kamben, mungkin cucu cicit orang tua tu dah jadi lawyer bekerja dalam mahkamah itu. Kah kah kah!!! 

Tak pun mungkin orang tua tu dah terbau-bau tanah kubur.

KAHKAHKAH!
KAHKAHKAH!

Tugu Negara Boleh Bercakap

Madu tualang power! Click here


Mula-mula sekali, kena bagi tau kpd yg belum pergi melawat Tugu Negara atau sesiapa yg bercadang nak ke sana, bejadah yg dikatakan Tugu Negara ini ialah sekumpulan patung yg diukir utk memperingati pejuang-pejuang Tanah Melayu yg terkorban demi kedaulatan tanah air.

Aku pernah melawat bejadah tugu ni sewaktu di darjah 3, puluhan tahun lampau.

Pun begitu, sampai sekarang aku masih ingat ukiran askar2 yg pegang senapang & pegang bendera itu semuanya hidung mancung terpacak. Manakala yg kena pijak2 itu hidungnya kemek pesek macam hidung aku & engkau.

Kah kah kah!!!

31 Ogos kita rayakan kena jajah. Bejadah tugu ni pulak tunjuk penjajah tengah syok pijak memijak.

Dol, tak payah pergi la. Kah kah kah!!! Baik pergi Masjid Jamek yg tak berapa jauh dari situ.

RM650 juta bukan sikit dalam keadaan ramai yg masih terpaksa tidur bawah kolong di KL.

Kalau tugu tu boleh bercakap, depa pun tak setuju berbelanja lebih2 sangat nak mekap-mekap tugu & area tugu.

Kompom patung yg pegang bendera tu akan sound, "buat rumah flat la bodo, ramai boleh duduk".

Kah kah kah!!!

Dol, bayangkan tugu boleh bercakap!

Kah kah kah!!!

Sekarang ni, yg jadi masalah PakLebai2 Serban 5kilo ramai yg dah jadi tugu. Mula2 jadi tunggul, lama2 jadi tugu.

Kah kah kah!!!

Kita tunggu Chief Pak Lebai Negeri Tanah Terbentang Berhawa Dingin Segenting Highland membuka mulut.

Nanti kita tau la, yg hidung mancung di tugu itu harbi atau tidak.

Kahkah kah kah!!!


Friday, August 26, 2016

Jangan Pedajal Ustaz Kazim & Sekolah Tahfiznya

Madu tualang power! Click here


Baru2 ni bini aku tanya, "sekolah abang dulu macam tu jugak ke?" Kah kah kah!!!

Dia bertanya ekoran timbul kes budak lelaki senior sebuah sekolah tahfiz telah  bermain-main dgn lubang taik budak lelaki junior sekolah tahfiz tersebut.
Kah kah kah!!

Jawapan aku ialah, "tak, sekolah abang tak macam tu".

Sekolah berasrama penuh yg aku pergi dulu ialah sekolah laki-pompuan. Ada budak jantan, ada budak betina. Ada cikgu jantan, ada cikgu betina. Juga ada tukang kebun. Pak guard. Tukang masak betina. Tukang masak jantan.

Populasinya bagus. Ratio jantan betinanya cukup harmoni. Tak macam MCKK atau STAR Ipoh  yg sentiasa memendam perasaan. Kah kah kah!!

Jadi kami pelajar baik jantan mau pun betina, boleh berimaginasi dan berilusi.
Tak macam budak sekolah semua jantan MCKK & STAR Ipoh yg akan jadi huru-hara kalau bertandang ke sekolah kami bila disorak oleh awek-awek cun.
Sebab tak biasa. Geli lebih.
Kah kah kah!!

Sehinggalah aku grad dari sekolah tersebut, tak pernah pun aku dgr kes bodoh main lubang taik junior. Ptuuui!!! Kah kah kah!!


Berbalik kpd kepada sekolah Ustaz Kazim ini, kita kenalah bersangka baik, jangan buruk-burukkan dia. Dia tu ustaz yg entah berapa kilo serbannya, merangkap pendakwah bebas, merangkap saudagar tahfiz dan juga merangkap nyaris2 jadi ahli Majlis Tertinggi HAMNO.

Power tu Dol....
Kah kah kah!!

Lagi satu kalau iya bebudak tu dah sampai tahap main lubang taik junior, fahamilah perasaan mereka yg 24 jam dikelilingi batang pedang setiap hari.

Kah kah kah!!

Yg bertahfiz-tahfiz ni nak jadi ustaz satu hari nanti. Merekalah yg akan memikul beban mendidik anak bangsa seagama tentang ehwal Islam. Apa kejadah kesudahannya kalau bakal ustaz2 ni dok kelebek lubang taik junior??

Cukup cilaka, sebab ada kebarangkaliannya, anak2 kita satu hari nanti akan dididik oleh ustaz2 yg terbabit dgn kes main lubang taik junior ni.
Mintak dijauhkan. Mintak simpang.
Haru. Inilah dunia yg kita diami sekarang.

Tapi lagilah cilaka kalau ada pengetua tahfiz yg tau ada kelaku haramjadah bebudaknya yg gemor bermain lubang taik, tapi cuba sorokkan demi menjaga nama sekolah dan wang yuran yg akan masyuuuk setiap bulan.

Memang cilake.