Tuesday, February 7, 2017

Hadiah Terbaru Kerajaan BN Utk Rakyat Yg Dihargai

Madu tualang power! Click here


Satu hari nanti, isi angin tayar kereta pun kena bayar. Siap dgn GST! Kahkahkah!!!

Kalau dulu, org tak berduit nak ke klinik gigi swasta, boleh pergi klinik gigi kerajaan. Bayarannya amat murah.

Sekarang mana mau lari? Cabut sendiri la. Kahkahkah!!!

Peningkatan ini terlalu tinggi. 

Cabut gigi, dari RM1 dah jadi RM15. Ini dah naik 1,400%!
Cuci dari RM2 dah jadi RM55! Gilo! Ini naik 2,750%!!!
Tampal dari RM2 dah naik RM25. Naik 1,250%!!

Naya rakyat jelata. Negara bapak kapitalist Amerika Syarikat pun tak buat macam ni punya kenaikan. Kahkahkah!!!

Pun begitu, memandangkan rakyat makin dihempap GST & anak badak, maka kerajaan BN dgn sukachita menangguhkan perlaksanaan kadar itu.

Ianya akan bermula 1 Mac 2017.

Sapa nak cabut gigi, cabut sekarang sementara masih murah.

Sesiapa yg gagal membayar harga baru nanti, gigi busuknya akan disumbat kembali ke dalam gusi sebagai denda malas membaca.

Kahkahkahkah!!

4 comments:

  1. hanya yg tak terasa dgn kenaikkan cuma lebai-lebai 90juta sahaja.

    ReplyDelete
  2. Inilah akibat pembentangan bajet yang telah dikurangkan yang menaggung bebannya adalah rakyat tapi rakyat masih lagi berdiam diri lepas ini mungkin jabatan dan kementerian lain pula akan buat semakan untuk kenaikan bayaran kita tunggu saja yang pelik bin hairan ibnu ajaib tu ialah kemana perginya duit kutipan GST dan hasil bumi negara yang digali dikorek ditoreh dipunggut ditebang itu pergi sehingga srekarang tiada laporan yang senang lenang kakitangan yang berpendapatan tetap bualanb siap ada duit walaupun sikit tapi apahal denagn petani nelayan dan pekerja yang kais apagi makan pagi kemana mereka hendak mengadu adakah dengan BR1M dapat menampung kehidupan harian terutqama yang tinggal di sepra bandar .

    ReplyDelete
  3. masa dilondon dulu, aku pernah buat pembedahan cabut 2 batang gigi. masuk st Charles hospital 3 hari. satu penny pun tak kena bayar. begitulah mulianya kerajaan kapir harbi yg musuh Islam pd aku org Islam yg bukan warganegara pun.

    tiap2 6 bulan cek gigi, diklinik gigi sorg bekas tentera, seorang yahudi nama schindler. aku tak pernah pun byr selama bertahun2 aku disana. semua gomen kapir harbi yg tanggung.

    Muhammad Abduh — 'I went to the West and saw Islam, but no Muslims; I got back to the East and saw Muslims, but not Islam.'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen bedasarkan pengalaman yang bernas dan penuh makna yang tersirat, entahlah....golongan yang mempunyai ilmu agama lebih suka menghukum dan cukup terburu merealisasikan kehendak mereka sedangkan am at jelas betapa sengsaranya kehidupan kita sekarang. Lagi tinggi status agama seseorang lagi susah untuk mereka menerima teguran...tambahan teguran golongan seperti saya. Apa pun Allah saja yang berhak menghukum manusia bukan kita

      Delete

Komen pembaca amat dialu-alukan. Lambat atau cepat, ianya akan disiarkan.

Tetapi, komen yg mengandungi iklan pil kuat batang, pil pacak, pil kemut, sendat, sempit, meraung, merengek, mengaum; jangan harap ianya akan disiarkan.